Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Diferente intre sumele incasate cu POS-ul si sumele inregistrate pe casa de marcat

Monica Predescu
Valabil la 12 August 2019
Situatie de fapt:
O societate comerciala care desfasoara activitate de comert cu amanuntul in farmacii, incaseaza contravloarea bunurilor vandute atat cu numerar cat si cu card.
In momentul incasarii cu cardul se intampla de nenumarate ori ca valoarea incasata prin POS sa difere de valoare bonului fiscal emis (o posibilitate ar fi: din neatentie farmacistii tasteaza suma gresita pe POS, clientul nu este atent si plateste mi mult sau mai putin).
Nu s-a recurs la restituirea sumei incasate gresit catre clienti iar in momentul de fata exista o suma incasata in plus de 1.300 lei (300 de lei din 2019, diferenta din ani anteriori. Sumele incasate per client nu sunt foare mari (intre 0.01 lei si 30 lei)
Intrebare:
Cum se poate regla aceasta suma incasata in plus?
Suma pe care societatea a incasat-o in plus reprezinta practic suma pe care clientii au platit-o pentru achizitia produselor.
Astfel, aceasta suma va fi incadrata ca venit impozabil dar si ca operatiune in sfera TVA.
In conluzie veti plati impozit pe venit pentru suma in plus si veti colecta TVA.
Presupunem ca la momentul introducerii in contabilitate a documentelor s-a facut nota contabila 5121 = 411 cu valoarea incasarilor conform extrasului de cont (care nu corespunde cu cea de pe raportul Z al casei de marcat). Astfel a ramas cu sold contul 411.
Pentru a regla aceasta situatie, in contabilitate veti face urmatoarele inregistrari:
411
Clienti
= 707
Venituri din vanzarea marfurilor
1092 lei 411
Clienti
= 4427
TVA colectata
208 lei
Reglementare:
Acest răspuns vă este util?
Vă rugăm să ne lăsați o recenzie pe google:
Mulțumim!

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 12 August 2019.
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Diferente intre sumele incasate cu POS-ul si sumele inregistrate pe casa de marcat
Articol scris in data de: 12 August 2019
Autor: Monica Predescu
Situatie de fapt:
O societate comerciala care desfasoara activitate de comert cu amanuntul in farmacii, incaseaza contravloarea bunurilor vandute atat cu numerar cat si cu card.
In momentul incasarii cu cardul se intampla de nenumarate ori ca valoarea incasata prin POS sa difere de valoare bonului fiscal emis (o posibilitate ar fi: din neatentie farmacistii tasteaza suma gresita pe POS, clientul nu este atent si plateste mi mult sau mai putin).
Nu s-a recurs la restituirea sumei incasate gresit catre clienti iar in momentul de fata exista o suma incasata in plus de 1.300 lei (300 de lei din 2019, diferenta din ani anteriori. Sumele incasate per client nu sunt foare mari (intre 0.01 lei si 30 lei)
Intrebare:
Cum se poate regla aceasta suma incasata in plus?
Raspuns
Suma pe care societatea a incasat-o in plus reprezinta practic suma pe care clientii au platit-o pentru achizitia produselor.
Astfel, aceasta suma va fi incadrata ca venit impozabil dar si ca operatiune in sfera TVA.
In conluzie veti plati impozit pe venit pentru suma in plus si veti colecta TVA.
Presupunem ca la momentul introducerii in contabilitate a documentelor s-a facut nota contabila 5121 = 411 cu valoarea incasarilor conform extrasului de cont (care nu corespunde cu cea de pe raportul Z al casei de marcat). Astfel a ramas cu sold contul 411.
Pentru a regla aceasta situatie, in contabilitate veti face urmatoarele inregistrari:
411 Clienti | = | 707 Venituri din vanzarea marfurilor | 1092 lei |
411 Clienti | = | 4427 TVA colectata | 208 lei |
Reglementare:
4 comentarii
TAFLAN ANCA MIHAELA
12 August 2019 la 13:57In momentul intrarii banilor in cont s-a facut nota contabila: 5121 = 5125, iar in momentul inregistrarii raportului Z 5125 = 4111, sold a existat doar in contul 5125, contul 4111 are sold 0. Reglarea specificata de dvs se face prin autofactura sau cum? Se declara si in 394?
Universul Fiscal
13 August 2019 la 11:51Reglarea se va face prin contul 5125 avand la baza fisa contului si eventualele note explicative ale casierului. Se declara si in 394.
MARIA DUMITRU
6 Aprilie 2023 la 19:10BUNA ZIUA, ZETUL INCASAT DE LA CLIENTI ESTE IN SUMA DE 900 DE LEI CU POS, A TASTAT GRESIT 1900 , DECI IN EXTRASUL DE CONT APARE ACEASTA SUMA 1900 LEI, CE FAC CU DIFERENTA DIN CONTUL 5125? IN CE CONT IN INREGISTREZ ?
Universul Fiscal
10 Aprilie 2023 la 14:58Buna ziua,
Recapitulam o posibila monografie pentru incasarile cu Bon Fiscal:
La sfarsitul zilei:
Total bonuri fiscale 3000 lei din care: baza 2520 lei si TVA 480 lei
Incasari:
-Numerar 2100 lei
-Card 900 lei
Inregistrari contabile:
411 = % 3000 lei
707 2520 lei
4427 480 lei
5311 = 411 2100 lei
5125 = 411 900 lei
La operarea extrasului se vede o incasare de 1900 lei
Inregistrare contabila:
5121 = 5125 1900 lei
Asa cum am prezentat in raspunsul initial, societatea a obtinut un venit impozabi, in sfera de TVA.
Astfel vom inregistra:
411 = % 1000 lei
707 840 lei
4427 160 lei
5125 = 411 1000 lei
Reglementare:
Ordinul 1802/2014
Codul Fiscal art. 286