Documente justificative pentru scutirea de TVA in cazul livrărilor intracomunitare de bunuri

Articol publicat in data de: 03 August 2020
Categorii: Obligatiile persoanelor juridice , TVA
 

Situatie de fapt:

Suntem o firma din RO care livram calculatoare si echipamente periferice in diverse tari membre UE.

Intrebare:

Conform OMFP 2148/2020 mai este necesar sa se trimita la client un alt document, in afara de CMR si Aviz de insotire, dupa terminarea transportului?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Conform art. 10 alin. 11 lit. c) din OMFP 2148/2020:

“c) in cazul livrarii altor bunuri decat cele prevazute la lit. a) şi b):

1. Documente de transpo

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Simona Clisu

Articol scris de catre Simona Clisu, in data de August 3, 2020.

Inca din perioada liceului am inteles ca drumul meu in viata va fi legat de contabilitate. Absolventa a unui liceu si mai apoi a unei facultati cu profil economic, activitatea mea a fost si continua sa fie legata de contabilitate, fiscalitate, domeniul financiar. Inca de pe vremea studentiei am avut norocul sa ma angajez intr-o firma de contabilitate unde am capatat experienta necesara pentru ca mai apoi sa-mi infiintez propria societate cu domeniu de activitate in contabilitate si fiscalitate.

Vezi toate articolele scrise de Simona Clisu

Documente justificative pentru scutirea de TVA in cazul livrărilor intracomunitare de bunuri

Articol scris in data de: 03 August 2020

Autor: Simona Clisu

Situatie de fapt:

Suntem o firma din RO care livram calculatoare si echipamente periferice in diverse tari membre UE.

Intrebare:

Conform OMFP 2148/2020 mai este necesar sa se trimita la client un alt document, in afara de CMR si Aviz de insotire, dupa terminarea transportului?

Raspuns

Conform art. 10 alin. 11 lit. c) din OMFP 2148/2020:

“c) in cazul livrarii altor bunuri decat cele prevazute la lit. a) şi b):

1. Documente de transport, precum un document CMR semnat sau o scrisoare de trasura semnata, un conosament, documentul specific de transport aerian de marfuri (Air Waybill); şi

2. Unul dintre urmatoarele documente: o poliţa de asigurare corespunzatoare expedierii sau transportului bunurilor, documente bancare care sa ateste plata pentru expedierea sau transportul bunurilor, documentele oficiale eliberate de o autoritate publica, precum un notariat, care sa ateste sosirea bunurilor in statul membru de destinaţie, un document care atesta primirea bunurilor, emis de catre un depozitar din statul membru de destinaţie, altul decat cumparatorul bunurilor, o declaraţie scrisa din partea cumparatorului, care atesta ca bunurile respective au fost expediate sau transportate in statul membru de destinaţie şi care cuprinde: data emiterii, numele şi adresa cumparatorului, precum şi cantitatea şi natura bunurilor, data şi locul de sosire a bunurilor, identificarea persoanei care accepta bunurile in numele cumparatorului.”

Incepand cu 01.01.2020 se aplica aceasta procedura, iar la noi a fost transpusa in legislatie prin OMFP 2148/2020, pentru livrarea intracomunitara de bunuri presupune ca beneficiarul din celalalt stat membru sa dețina un cod valid de inregistrare in scopuri de TVA, iar persoana ce efectueaza livrarea intracomunitara de bunuri trebuie sa dețina un set de minim 3 documente pe langa factura corect intocmita.

Aceste documente sunt:

1. Declarație a beneficiarului ca a primit respectivele bunuri;

2. Documentul ce atesta transportul bunurilor, cum ar fi:

– CMR semnat;
– Scrisoare de trasura semnata, un conosament;
– Factura de transport aerian sau o factura de transport a bunurilor.

Observatie: pot fi prezentate drept doua documente justificative pe langa declarația beneficiarului oricare doua documente dintre acestea enumerate;

3. Pe langa declarația beneficiarului și un document ce atesta transportul este unul din urmatoarele:

– Polița de asigurare a transportului bunului;

– Documente bancare care atesta plata transportului;

– Documente eliberate de o autoritate publica ce atesta sosirea bunurilor in statul membru de destinație;

– Documente eliberate de un notariat care atesta sosirea in statul de destinație;

– Chitanța eliberata de un atrepozit ce atesta sosirea bunurilor in statul de destinație.

Clientii vor solicita documente in functie de procedurile adoptate in statul lor de rezidenta fiscala, in baza regulamentului UE nr. 1912/2020.

Reglementare:

OMFP 2148/2020

Regulament UE nr. 1912/2020.