Livrare echipament pentru plata cu card

Articol publicat in data de: 13 Noiembrie 2020
Categorii: Contabilitate , Obligatiile persoanelor juridice
 

Situatie de fapt:

Un operator de transport achizitioneaza de la o asociere formata dintr-un furnizor A de sisteme e-ticketing si o banca partenera B, un serviciu de plata a calatoriei in vehicul (de ex. cu autobuzul) folosind card bancar. Pentru asigurarea serviciului contractat, in vehicule trebuie sa instalam echipamente( gen POS bancar) la care calatorii sa plateasca calatoria folosind cardul bancar si sa furnizam si softul aferent.

Contravaloarea serviciului furnizat de asociere reprezinta comisionul bancar perceput per tranzactii. Comisionul bancar contractat de operatorul de transport pentru furnizarea serviciului reprezinta atat comisionul perceput de banca pentru furnizarea serviciilor bancare, precum si serviciile asigurate pentru echipamentele instalate de furnizorul A in vehicule si a mentenantei pentru acestea de firma furnizor A.

Comisionul bancar contractat de operatorul de transport pentru furnizarea serviciului se percepe integral de catre banca partenera din pretul calatoriei achitat de calator, la momentul efectuarii platii biletelor incasate de catre operatorul de transport. Banca nu emite factura pentru comisionul bancar catre operatorul de transport, ci doar o raportare a tranzactiilor efectuate.

Societatea A trebuie sa isi recupereze cota parte aferenta serviciilor aferente echipamentelor necesare functionarii sistemului (livrare/instalare/mentenanta) si soft de la banca partenera.

Echipamentele instalate pe vehicule raman proprietatea furnizolului A. Echipamentele sunt produse de furnizorul A.

Intrebare:

1. Pentru societatatea A furnizoare de sisteme e-ticketing, cum se inregistreaza in evidentele contabile echipamentele produse care ulterior se livreaza/instaleaza/ asigura mentenanta in cadrul acestui contract?

2. Cum se justifica livrarea si instalarea de echipamente necesare functionarii sistemului de Pos tinand cont ca ele raman in proprietatea noastra, din punct de vedere contabil si fiscal?

Noi vom factura servicii de mentenanta echipamente si gestionare aplicatie soft conform cotei parte din comisionul bancar. Nu facturam livrarea de echipamente, ele raman in proprietatea noastra pe perioada contractului.

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Din speta dvs. intelegem urmatoarele:

Societatea A detine echipamentele si soft-ul de emitere si incasare a tichete de calatorie in sistem “e-ticketing”.

Pentru i

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Simona Clisu

Articol scris de catre Simona Clisu, in data de 13/11/2020.

Inca din perioada liceului am inteles ca drumul meu in viata va fi legat de contabilitate. Absolventa a unui liceu si mai apoi a unei facultati cu profil economic, activitatea mea a fost si continua sa fie legata de contabilitate, fiscalitate, domeniul financiar. Inca de pe vremea studentiei am avut norocul sa ma angajez intr-o firma de contabilitate unde am capatat experienta necesara pentru ca mai apoi sa-mi infiintez propria societate cu domeniu de activitate in contabilitate si fiscalitate.

Vezi toate articolele scrise de Simona Clisu