Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Materie prima primita spre prelucrare de la partener din UE
Adina Vlaicu
Valabil la 14 Septembrie 2020
Situatia de fapt:
O societate romana confectioneaza produse finite cu materialul unui client italian. Materia prima este adusa din Italia in Romania cu Aviz de transport si CMR.
In factura emisa de firma romana se mentioneaza \”manopera produsul A \” pentru X buc, in regim de scutire TVA. Factura se inregistreaza in declaratia 300 si 390 la Prestari servicii intracomunitare.
Intrebare:
1. Care sunt documentele necesare pentru inregistrarea corecta in contabilitate a materiilor prime puse la dispozitie de catre clientul din Italia? Exista obligatii declarative dpdv al TVA in ce priveste aceste materii prime? Mentionez ca nu cunoastem pretul acestora, documentele insotitoare continand doar date referitoare la sortiment si cantitate.
2. Este corecta intocmirea facturii de catre firma romana, cu mentionarea la denumire: \”manopera produs A, B, etc\” si indicarea numarului de produse manoperate? Firma romana factureaza doar costul cu manopera de obtinere a acestor produse finite.
3. Care sunt documentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA, avand in vedere ca firma romana livreaza in fapt produse finite chiar daca factura emisa este de prestare servicii intracomunitare?
4. Care este modalitatea de returnare a materiei prime nefolosite dpdv al documentelor de intocmit si a TVA? Dar modalitatea de scadere a stocului de materie prima cu rebuturile inregistrate?
5. Daca clientul italian va deveni in perspectiva asociat majoritar in firma romana, rezulta obligatii suplimentare fata de un client obisnuit pentru acest tip de operatiuni? Va fi necesara intocmirea dosarului preturilor de transfer. Firma romana este contribuabil mic.
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. La primirea bunurilor (materiei prime) spre prelucrare se intocmeste obligatoriu formularul “Nota de receptie si constatare de diferente” (cod 14-3-1A), asa cum rezulta
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Adina Vlaicu, in data de 14 Septembrie 2020.
Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.