Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Model solicitare angajat/fost angajat pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor

Mariana Bunta
Valabil la 26 Septembrie 2022
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 937/26.09.2022, a fost publicata H.G. nr. 1164/2022 privind aprobarea Procedurii de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, a modalitatii de generare si descarcare a extrasului, precum si a conditiilor in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate.
Procedura reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, astfel cum au fost modificate si completate conform Legii nr. 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.
Astfel, in vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca, precum si pentru generarea si descarcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un imputernicit al acestuia se poate prezenta pentru obtinerea numelui de utilizator si a parolei, dupa caz, la:
a. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul;
b. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara/si-au desfasurat activitatea salariatii unitatilor fara personalitate juridica care au primit delegare de competenta pentru infiintarea, completarea si transmiterea registrului;
c. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala salariatul/fostul salariat are domiciliul, in cazul in care sediul angajatorului a fost/se afla in alta localitate decat localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.
Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:
a. solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului aprobat de prezenta procedura;
b. cartea de identitate, in original sau scanata, pentru cei care solicita numele de utilizator si parola online, folosind semnatura electronica;
c. procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original sau duplicat de pe actul original.
Modelul de solicitare aprobat, anexa la procedura, este cel:
Catre
Inspectoratul teritorial de munca ………………………….
Subsemnatul(a),…………………………………………….., legitimat(a) cu C.I. seria……… nr…., CNP………………, domiciliat(a) in judetul…………………………., localitatea………………………, str. ………………………………………………………. nr……, bl……, sc…, ap….., avand calitatea de salariat/fost salariat la societatea…………………….., cu sediul in……………., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, solicit numele de utilizator si parola/schimbarea numelui de utilizator si a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor.
Numele si prenumele …………………………..
Semnatura………………………….
Data………………………….
Dupa obtinerea numelui de utilizator si a parolei, angajatii si/sau fostii angajati vor avea acces la propriile date din registru cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca. Accesul se stabileste cu respectarea prevederilor Regulamentului general privind protectia datelor si ale Legii nr. 190/2018, cu modificarile ulterioare, si se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
Vechimea in munca sau in specialitate va putea fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura olografa sau, dupa caz, semnatura electronica calificata, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.
De retinut ca, PREZENTA PROCEDURA VA INTRA IN VIGOARE LA DATA DE 31.12.2024, data intrarii in vigoare a noului sistem informatic care va permite si salariatilor/fostilor salariati accesul online la datele din registru!!!
Pana atunci, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a salariatilor/fosti salariati un extras din registru in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii solicitarii. Pentru acest serviciu, ITM-ul percepe un tarif de 20 lei/document conform Ordinului ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, referitor la eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
Acest răspuns vă este util?
Vă rugăm să ne lăsați o recenzie pe google:
Mulțumim!

Articol scris de catre Mariana Bunta, in data de 26 Septembrie 2022.
Pot spune despre mine că domeniul resurselor umane și activitățile adiacente acestuia reprezintă un real interes și pasiune, acest lucru dovedindu-se și din experiența de peste 17 ani pe care o am în acest domeniu, mai ales în firme de producție sau în firme de contabilitate.

Model solicitare angajat/fost angajat pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor
Articol scris in data de: 26 Septembrie 2022
Autor: Mariana Bunta
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 937/26.09.2022, a fost publicata H.G. nr. 1164/2022 privind aprobarea Procedurii de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, a modalitatii de generare si descarcare a extrasului, precum si a conditiilor in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate.
Raspuns
Procedura reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, astfel cum au fost modificate si completate conform Legii nr. 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.
Astfel, in vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca, precum si pentru generarea si descarcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un imputernicit al acestuia se poate prezenta pentru obtinerea numelui de utilizator si a parolei, dupa caz, la:
a. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul;
b. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara/si-au desfasurat activitatea salariatii unitatilor fara personalitate juridica care au primit delegare de competenta pentru infiintarea, completarea si transmiterea registrului;
c. sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala salariatul/fostul salariat are domiciliul, in cazul in care sediul angajatorului a fost/se afla in alta localitate decat localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.
Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:
a. solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului aprobat de prezenta procedura;
b. cartea de identitate, in original sau scanata, pentru cei care solicita numele de utilizator si parola online, folosind semnatura electronica;
c. procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original sau duplicat de pe actul original.
Modelul de solicitare aprobat, anexa la procedura, este cel:
Catre
Inspectoratul teritorial de munca ………………………….
Subsemnatul(a),…………………………………………….., legitimat(a) cu C.I. seria……… nr…., CNP………………, domiciliat(a) in judetul…………………………., localitatea………………………, str. ………………………………………………………. nr……, bl……, sc…, ap….., avand calitatea de salariat/fost salariat la societatea…………………….., cu sediul in……………., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, solicit numele de utilizator si parola/schimbarea numelui de utilizator si a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor.
Numele si prenumele …………………………..
Semnatura………………………….
Data………………………….
Dupa obtinerea numelui de utilizator si a parolei, angajatii si/sau fostii angajati vor avea acces la propriile date din registru cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca. Accesul se stabileste cu respectarea prevederilor Regulamentului general privind protectia datelor si ale Legii nr. 190/2018, cu modificarile ulterioare, si se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
Vechimea in munca sau in specialitate va putea fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura olografa sau, dupa caz, semnatura electronica calificata, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.
De retinut ca, PREZENTA PROCEDURA VA INTRA IN VIGOARE LA DATA DE 31.12.2024, data intrarii in vigoare a noului sistem informatic care va permite si salariatilor/fostilor salariati accesul online la datele din registru!!!
Pana atunci, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a salariatilor/fosti salariati un extras din registru in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii solicitarii. Pentru acest serviciu, ITM-ul percepe un tarif de 20 lei/document conform Ordinului ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, referitor la eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.