Obligatiile dezvoltatorilor imobiliari in baza Legii 129/2019

Articol publicat in data de: 13 Iunie 2022
Categorii: Obligatiile persoanelor juridice
 

Situația de fapt:

O societate specializata in efectuarea de lucrari de construire cladiri – ansambluri rezidentiale si, totodata si pe cale de consecinta, dezvoltator imobiliar, desfasoara si operatiuni de incasari in numerar, inclusiv pentru livrarea de bunuri si prestarea de servicii.

Din interpretarea dispozitiilor Legii 129/2019 ar rezulta ca societatea ar trebui sa se inregistreze ca enitate raportoare pentru tranzactiile reprezentand valoarea chiriei / tranzactiile in numerar a caror limita minima este echivalentul in lei a sumei de 10.000 euro, indiferent daca aceasta se executa printr-o singura operatiune sau mai multe care au legatura intre ele, insa conform Legii 70/2015 referitoare la operatiunile de incasari si plati in numerar, sunt interzise incasarile mai mari de 10.000 lei, inclusiv fragmentarea acestor operatiuni sau a livrarilor de bunuri ori prestarii de servicii.

Întrebare:

Avand in vedere situatia de fapt descrisa, va rugam sa va exprimati un punct de vedere cu privire la existenta obligatiei societatii de a se inregistra ca entitate raportoare conf. Lg. 129/2019, si daca exista obligatia de aplicare a masurilor de cunoastere client si pentru tranzactiile/chiriile ce sunt valoric situate sub pragul de 10.000 euro, luand in considerare si regulile pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar stipulate de Lg. 70/2015.

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Intr-adevar, conform prevederilor Legii 129/2019, dezvoltatorii imobiliari sunt parte din entitatile raportoare pentru tranzactiile efectuate sau tranzacţiile pentru care valoarea chiriei lunare r

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Monica Predescu

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 13/06/2022.

Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu