Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Prestari de servicii intracomunitare catre persoane fizice
Adina Vlaicu
Valabil la 6 Aprilie 2021
Situatia de fapt:
Microintreprindere, in perioada 01 februarie 2021-30.03.2021, este neplatitoare de TVA. Din 01.04.2021, are cod normal de TVA cf.art 316, obiect de activitate cf CAEN 8559, presteaza servicii intracomunitare de consultanta,\’\’ o academie digitala\’\’ ,pentru cursuri de comunicare,dezvoltare personala pentru persoane fizice.
Societatea are un site de prezentare, unde sunt afisate abonamentele. La anumite abonamente, pe langa curs se ofera \’\’suport scris\’\’ ,asistenta telefonica sau sesiune \’\’1 la 1 cu un trainer\’\’.
Platile pentru aceste cursuri se fac prin platforma Stripe.com (IE), care vireaza firmei noastre incasarile , retinand un comision .Acest comision se factureaza firmei noastre , este o achizitie de servicii intracomunitara .Stripe elibereaza pentru fiecare incasare un document \’\’receipt \’\’ pentru fiecare persoana fizica si un raport cu toate incasarile (data, nume , adresa, suma ,comision retinut\’\’.
Intrebare:
1. Cum se trateaza aceste servicii dpv al TVA pentru perioada 01.02.-31.03.2021 (nu era platitor de TVA) si dupa 01.04.2021, cand devine platititor cu cod normal de TVA? Sunt considerate servicii pe cale electronica?
2. Cum trebuie sa factureze aceste veniturile incasate prin platforma pentru aceste servicii intracomunitare prestate catre persoane neimpozabile din UE , in ambele perioade?
3. Ce declaratii se intocmesc pentru serviciile prestate?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Conform definitiei date de Codul fiscal, Art. 266, alin. 1), pct. 28, serviciile furnizate pe cale electronică includ, în special, ,,serviciile prevăzute în anexa II la Dir
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Adina Vlaicu, in data de 6 Aprilie 2021.
Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.