Produse congelate expirate in perioada starii de urgenta. Ce se intampla cu TVA?

Articol publicat in data de: 28 Mai 2020
Categorii: TVA
 

Situatie de fapt:

Societatea isi desfasuara activitatea in distributie de produse alimentare, CA scazind cu aprox 40% in perioada starii de urgenta si alerta din cauza inchiderii Horeca.

In aceasta perioada au expirat in depozitele societatii o cantitate de produse congelate.

Intrebare:

Se colecteaza TVA la produsele expirate in perioada statii de urgenta si alerta?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Conform legii, nu se ajustează deducerea inițială a taxei în cazul bunurilor distruse (consideram ca in aceasta categorie incadram produsele alimentare expirate)

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Acces gratuit timp de 7 zile!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Ioana-Camelia Sprivac

Articol scris de catre Ioana-Camelia Sprivac, in data de May 28, 2020.

Avand la baza studii juridice si o specializare in fiscalitate, practic o abordare a spetelor din doua puncte de vedere, fapt ce imi permite o intelegere mai buna in special in cazul spetelor complexe care nu necesita doar cunostiinte in domeniul fiscalitatii. In decursul ultimilor 3 ani am avut ocazia sa particip la diferite cursuri si seminarii sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul fiscalitatii, ajungand astazi sa pot rezolva o gama variata de spete si sa pot raspunde cu promptitudine la intrebarile clientilor.

Vezi toate articolele scrise de Ioana-Camelia Sprivac

Produse congelate expirate in perioada starii de urgenta. Ce se intampla cu TVA?

Articol scris in data de: 28 Mai 2020

Autor: Ioana-Camelia Sprivac

Situatie de fapt:

Societatea isi desfasuara activitatea in distributie de produse alimentare, CA scazind cu aprox 40% in perioada starii de urgenta si alerta din cauza inchiderii Horeca.

In aceasta perioada au expirat in depozitele societatii o cantitate de produse congelate.

Intrebare:

Se colecteaza TVA la produsele expirate in perioada statii de urgenta si alerta?

Raspuns

Conform legii, nu se ajustează deducerea inițială a taxei în cazul bunurilor distruse (consideram ca in aceasta categorie incadram produsele alimentare expirate) în condițiile în care aceaste situații sunt demonstrate sau confirmate în mod corespunzător de persoana impozabilă. Se precizeaza de asemenea ca printre aceste situatii se numara calamitățile naturale și cauzele de forță majoră, demonstrate sau confirmate în mod corespunzător. 

In aceste conditii consideram ca obtinerea certificatului de situatie de urgenta reprezinta dovada cauzei de forta majora care justifica neajustarea TVA dedusa initial.

In concluzie, in opinia noastra, nu trebuie sa colectati TVA pentru marfurile expirate pe perioada cat stocurile nu au putu fi valorificate ca urmare a starii de urgenta.

Reglementare: 

Cod Fiscal art 304 alin. (2) lit. a) si Normele Metodologice de Aplicare pct. 78 alin. (10) lit. a)