Transportul, cheltuiala accesorie in cazul livrarii de produse de panificatie

Articol publicat in data de: 23 Octombrie 2020
Categorii: TVA
 

Situatia de fapt:

Un SRL platitor de TVA are ca obiect de activitate producerea de produse de panificatie. Societatea livreaza produsele fie direct clientilor persoane fizice si persoane juridice prin mijloace proprii fie prin intermediul unei firme de livrari cu care are incheiat contract. Pe factura emisa catre clienti apar produsele finite livrate cu cota TVA 9% si transportul facturat cu cota TVA 19%.

Transportul facturat catre clienti are un tarif fix, indiferent daca vorbim despre o refacturare (in cazul in care este asigurat de curier ) sau prestare de servicii cu masina proprie. Nu se poate lua in calcul includerea in calculul pretului de vanzare a cheltuielii cu transportul, fiind foarte dificil de estimat. Curierul emite lunar factura de transport pentru toate cursele efectuate, fiecare avand tariful calculat in functie de distante.

Intrebare:

Este corecta facturarea transportului catre clienti cu cota TVA 19%?
Pot fi considerate cheltuieli accesorii?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Art. 286, alin. 3), lit. b) din Codul fiscal defineste cheltuielile accesorii astfel: “comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport și asigurare, solicitate de către furnizor/prest

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de October 23, 2020.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU

Transportul, cheltuiala accesorie in cazul livrarii de produse de panificatie

Articol scris in data de: 23 Octombrie 2020

Autor: ADINA VLAICU

Situatia de fapt:

Un SRL platitor de TVA are ca obiect de activitate producerea de produse de panificatie. Societatea livreaza produsele fie direct clientilor persoane fizice si persoane juridice prin mijloace proprii fie prin intermediul unei firme de livrari cu care are incheiat contract. Pe factura emisa catre clienti apar produsele finite livrate cu cota TVA 9% si transportul facturat cu cota TVA 19%.

Transportul facturat catre clienti are un tarif fix, indiferent daca vorbim despre o refacturare (in cazul in care este asigurat de curier ) sau prestare de servicii cu masina proprie. Nu se poate lua in calcul includerea in calculul pretului de vanzare a cheltuielii cu transportul, fiind foarte dificil de estimat. Curierul emite lunar factura de transport pentru toate cursele efectuate, fiecare avand tariful calculat in functie de distante.

Intrebare:

Este corecta facturarea transportului catre clienti cu cota TVA 19%?
Pot fi considerate cheltuieli accesorii?

Raspuns

Art. 286, alin. 3), lit. b) din Codul fiscal defineste cheltuielile accesorii astfel: “comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport și asigurare, solicitate de către furnizor/prestator cumpărătorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumpărătorului, care fac obiectul unui contract separat și care sunt legate de livrările de bunuri sau de prestările de servicii în cauză, se consideră cheltuieli accesorii.”

 Se considera ca există o singură livrare/prestare în cazul în care unul sau mai multe elemente trebuie considerate ca reprezentând tranzacția principală, în timp ce unul sau mai multe elemente trebuie considerate cheltuieli accesorii care beneficiază de tratamentul fiscal al tranzacției principale referitoare, printre altele, la locul livrării/prestării, cotele, scutirile ca și livrarea/prestarea de care sunt legate. Furnizorul/prestatorul nu poate aplica structura de comisionar pentru a refactura cheltuieli accesorii.

 In acest sens in Codul fiscal este dat si un exemplu, astfel:

“Exemplul nr. 2: O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA încheie un contract pentru livrarea unor bunuri pe teritoriul României către o altă persoană impozabilă. Toate cheltuielile de transport, asigurare pe timpul transportului, încărcare-descărcare, manipulare sunt în sarcina furnizorului, dar se recuperează de la client. Respectivele cheltuieli reprezintă cheltuieli accesorii livrării de bunuri, care se includ în baza de impozitare a livrării, beneficiind de tratamentul fiscal al tranzacției principale. Refacturarea acestora nu reprezintă o refacturare de cheltuieli în sensul pct. 31.”

In concluzie, in cazul prezentat, avand in vedere ca transportul este direct legat de furnizarea de produse de panificatie, va fi considerat cheltuiala accesorie si se va include in baza de impozitare a livrarii, folosindu-se cota de 9%.

 

Reglementare:

  •   Art. 286 – Cod fiscal