Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Alerte fiscale, noutăți legislative, bază de date de spețe actualizată zilnic!
O.P.A.N.A.F. 1029 – Formular raportare aranjamente transfrontaliere
Romeo Negrut
Valabil la 20 Mai 2020
O.P.A.N.A.F. 1029 – FORMULAR RAPORTARE ARANJAMENTE TRANSFRONTALIERE
– Prevederile Directivei (UE) 2018/822 în ceea ce privește schimbul automat obligatoriu de informații în domeniul fiscal cu privire la modalitățile transfrontaliere care fac obiectul raportării (DAC6), au fost transpuse în legislația națională prin O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.
– Contextul apariției DAC6 face referire la modul în care statele membre întâmpină dificultăți în a-și proteja bazele fiscale naționale împotriva eroziunii, pe măsură ce aranjamentele transfrontaliere au evoluat și profită deseori de mobilitatea sporită atât a capitalului, cât și a persoanelor în cadrul pieței interne. Ca urmare, statele membre se confruntă deseori cu reduceri considerabile ale veniturilor lor fiscale, ceea ce determină dificultăți în implementarea/finanțarea unor politici publice necesare.
– Este astfel esențial ca autoritățile fiscale ale statelor membre să obțină informații cuprinzătoare și relevante cu privire la schemele de planificare fiscale agresive.
– În contextul de mai sus a fost instituită obligația raportării unor asemenea aranjamente transfrontaliere de către intermediari sau de către contribuabilii relevanți.
– Intermediarul este orice persoană care proiectează, comercializează, organizează, pune la dispoziţie în vederea implementării sau gestionează implementarea unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportării. Pentru a fi un intermediar, o persoană trebuie să îndeplinească cel puţin una dintre următoarele condiţii suplimentare:
1. Să fie rezidentă în scopuri fiscale în România;
2. Să aibă un sediu permanent pe teritoriul României prin intermediul căruia să fie furnizate serviciile legate de aranjamentul în cauză;
3. Să fie constituită în România sau să fie reglementată de legislaţia naţională a României;
4. Să fie înregistrată într-o asociaţie profesională în legătură cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanţă din România;
– Prevederile Directivei (UE) 2018/822 în ceea ce privește schimbul automat obligatoriu de informații în domeniul fiscal cu privire la modalitățile transfrontaliere care fac obiectul raportării (DAC6), au fost transpuse în legislația națională prin O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.
– Contextul apariției DAC6 face referire la modul în care statele membre întâmpină dificultăți în a-și proteja bazele fiscale naționale împotriva eroziunii, pe măsură ce aranjamentele transfrontaliere au evoluat și profită deseori de mobilitatea sporită atât a capitalului, cât și a persoanelor în cadrul pieței interne. Ca urmare, statele membre se confruntă deseori cu reduceri considerabile ale veniturilor lor fiscale, ceea ce determină dificultăți în implementarea/finanțarea unor politici publice necesare.
– Este astfel esențial ca autoritățile fiscale ale statelor membre să obțină informații cuprinzătoare și relevante cu privire la schemele de planificare fiscale agresive.
– În contextul de mai sus a fost instituită obligația raportării unor asemenea aranjamente transfrontaliere de către intermediari sau de către contribuabilii relevanți.
– Intermediarul este orice persoană care proiectează, comercializează, organizează, pune la dispoziţie în vederea implementării sau gestionează implementarea unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportării. Pentru a fi un intermediar, o persoană trebuie să îndeplinească cel puţin una dintre următoarele condiţii suplimentare:
1. Să fie rezidentă în scopuri fiscale în România;
2. Să aibă un sediu permanent pe teritoriul României prin intermediul căruia să fie furnizate serviciile legate de aranjamentul în cauză;
3. Să fie constituită în România sau să fie reglementată de legislaţia naţională a României;
4. Să fie înregistrată într-o asociaţie profesională în legătură cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanţă din România;
– Contribuabilul relevant este orice persoană căreia i se pune la dispoziţie un aranjament transfrontalier care face obiectul raportării în vederea implementării sau care este pregătită să implementeze un aranjament transfrontalier care face obiectul raportării sau care a implementat prima etapă a unui astfel de aranjament.
– Termenul de raportare, pentru intermediari și contribuabilii relevanți, este de 30 de zile de la data la care au luat cunoștință de un aranjament transfrontalier.
– Raportarea se face on-line, utilizând formatul electronic puc la dispoziție de ANAF.
– Pentru perioada anterioară, intermediarii sau contribuabilii relevanţi, după caz, raportează până la data de 31 august 2020, aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportării pentru perioada cuprinsă între 25 iunie 2018 şi 1 iulie 2020.
Sursa: AJFP Dambovita
O.P.A.N.A.F. 1029 – Formular raportare aranjamente transfrontaliere
Articol scris in data de: 20 Mai 2020
Autor: Romeo Negrut
O.P.A.N.A.F. 1029 – FORMULAR RAPORTARE ARANJAMENTE TRANSFRONTALIERE
– Prevederile Directivei (UE) 2018/822 în ceea ce privește schimbul automat obligatoriu de informații în domeniul fiscal cu privire la modalitățile transfrontaliere care fac obiectul raportării (DAC6), au fost transpuse în legislația națională prin O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.
– Contextul apariției DAC6 face referire la modul în care statele membre întâmpină dificultăți în a-și proteja bazele fiscale naționale împotriva eroziunii, pe măsură ce aranjamentele transfrontaliere au evoluat și profită deseori de mobilitatea sporită atât a capitalului, cât și a persoanelor în cadrul pieței interne. Ca urmare, statele membre se confruntă deseori cu reduceri considerabile ale veniturilor lor fiscale, ceea ce determină dificultăți în implementarea/finanțarea unor politici publice necesare.
– Este astfel esențial ca autoritățile fiscale ale statelor membre să obțină informații cuprinzătoare și relevante cu privire la schemele de planificare fiscale agresive.
– În contextul de mai sus a fost instituită obligația raportării unor asemenea aranjamente transfrontaliere de către intermediari sau de către contribuabilii relevanți.
– Intermediarul este orice persoană care proiectează, comercializează, organizează, pune la dispoziţie în vederea implementării sau gestionează implementarea unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportării. Pentru a fi un intermediar, o persoană trebuie să îndeplinească cel puţin una dintre următoarele condiţii suplimentare:
1. Să fie rezidentă în scopuri fiscale în România;
2. Să aibă un sediu permanent pe teritoriul României prin intermediul căruia să fie furnizate serviciile legate de aranjamentul în cauză;
3. Să fie constituită în România sau să fie reglementată de legislaţia naţională a României;
4. Să fie înregistrată într-o asociaţie profesională în legătură cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanţă din România;
– Prevederile Directivei (UE) 2018/822 în ceea ce privește schimbul automat obligatoriu de informații în domeniul fiscal cu privire la modalitățile transfrontaliere care fac obiectul raportării (DAC6), au fost transpuse în legislația națională prin O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.
– Contextul apariției DAC6 face referire la modul în care statele membre întâmpină dificultăți în a-și proteja bazele fiscale naționale împotriva eroziunii, pe măsură ce aranjamentele transfrontaliere au evoluat și profită deseori de mobilitatea sporită atât a capitalului, cât și a persoanelor în cadrul pieței interne. Ca urmare, statele membre se confruntă deseori cu reduceri considerabile ale veniturilor lor fiscale, ceea ce determină dificultăți în implementarea/finanțarea unor politici publice necesare.
– Este astfel esențial ca autoritățile fiscale ale statelor membre să obțină informații cuprinzătoare și relevante cu privire la schemele de planificare fiscale agresive.
– În contextul de mai sus a fost instituită obligația raportării unor asemenea aranjamente transfrontaliere de către intermediari sau de către contribuabilii relevanți.
– Intermediarul este orice persoană care proiectează, comercializează, organizează, pune la dispoziţie în vederea implementării sau gestionează implementarea unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportării. Pentru a fi un intermediar, o persoană trebuie să îndeplinească cel puţin una dintre următoarele condiţii suplimentare:
1. Să fie rezidentă în scopuri fiscale în România;
2. Să aibă un sediu permanent pe teritoriul României prin intermediul căruia să fie furnizate serviciile legate de aranjamentul în cauză;
3. Să fie constituită în România sau să fie reglementată de legislaţia naţională a României;
4. Să fie înregistrată într-o asociaţie profesională în legătură cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanţă din România;
– Contribuabilul relevant este orice persoană căreia i se pune la dispoziţie un aranjament transfrontalier care face obiectul raportării în vederea implementării sau care este pregătită să implementeze un aranjament transfrontalier care face obiectul raportării sau care a implementat prima etapă a unui astfel de aranjament.
– Termenul de raportare, pentru intermediari și contribuabilii relevanți, este de 30 de zile de la data la care au luat cunoștință de un aranjament transfrontalier.
– Raportarea se face on-line, utilizând formatul electronic puc la dispoziție de ANAF.
– Pentru perioada anterioară, intermediarii sau contribuabilii relevanţi, după caz, raportează până la data de 31 august 2020, aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportării pentru perioada cuprinsă între 25 iunie 2018 şi 1 iulie 2020.
Sursa: AJFP Dambovita