
Consultanţă fiscal – contabilă
şi resurse umane
Creeză cont și testează-ne gratuit timp de 7 zile. Simplu și eficient!
Ultimele spețe
Situația de fapt: Salariata nascuta in Oct 1964 a depus cererea la Casa de pensii pentru a solicita pensie pentru limita de varsta in Ianuarie 2025. In acelasi timp a facut si cerere catre angajator pentru a cumula pensia cu salariul. Conform art 56 (1) c din legea 53/2003 incetarea de drept se face la momentul indeplinirii celor 2 conditii (ani si varsta), cu caracter exceptional pentru salariata care opteaza in scris la varsta de 65 de ani. Întrebare: Conform art 56 (4) deoarece angajata nu are varsta de 65 de ani, angajatorul este obligat sa ii aprobe cererea de citeste mai mult
Situatie de fapt: Am achizitionat o marfa de la un furnizor din ue cu taxare inversa si am facturat-o unui client intern de-al nostru cu TVA. Urmare a livrarii marfii catre client s-a constatat ulterior ca marfa a ajuns contaminata /deteriorata, imposibil a se valorifica. Clientul intern solicita despagubire conform unui raport pe care noi l-am transmis furnizorului nostru. Furnizorul in urma verificarilor interne accepta sa plateasca despagubire (de ex 10000 eur) Intrebare: Ce documente trebuiesc intomite (factura?) si de catre cine pentru a putea incasa de la furnizor despagubirea si de a o plati clientului nostru. Daca trebuie intocmite citeste mai mult
Situația de fapt: Un salariat are intreprindere individuala cu activitate de comert cu amanuntul. a realizat in anul 2024 venit net sub plafon 6 salarii. Are calitatea de salariat cu 8 ore de multi ani. Întrebare: In acest caz trebuie sa plateasca CASS dupa venit realizat, nu dupa plafon, iar este obligat sa plateasca pana 25 mai 2025. Din venitul net realizat in 2024 se poate deduce CASS-ul daca va fi platit in 2025? Si in cazul in care iese la pensie, trebuie sa plateasca CAS (pensie) daca depaseste plafonul 12 salarii minime? citeste mai mult
Situatie de fapt: O societatea comerciala achizitioneaza cherestea tivita, la manipulare/sortare sufera modificari. Se face un proces verbal de sortare si in sumal se declara ca “resturi de lemn“. Intrebare: Cu ce cota de tva ar trebui sa facturam aceste resturi de lemn? La persoanele fizice facturam cu cota de 5%, insa la persoanele juridice sa facturam cu 5% sau sa folosim taxare inversa? citeste mai mult
Situatie de fapt: Societatea X deschide in 2023 un restaurant in care asociatii investesc 220.000 lei (mijloace fixe, obiecte de inventar, modernizare sediu). Rezulta un TVA de recuperat de aprox.33.000 In iunie 2024 realizeaza ca restaurantul merge in pierdere si se hotarasc sa vanda. Vanzarea se face cu factura catre soc. Y la pretul de un sfert din valoarea investita.Pretul este stabilit de piata, existand foarte multe oferte identice pe multe site-uri. Noua firma preia spatiul, deci societatea X ramane doar cu casa de marcat (obiect de inventar). TVA de plata 11.000 lei. TVA ramas de recuperat 22.000 lei In citeste mai mult
Ultimele Alerte Fiscale
Pe 23 ianuarie 2025 a fost publicat in Monitorul Oficial OMFP 107/2025 care vizeaza principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la ANAF. citeste mai mult
Pe 16 ianuarie 2025 a fost publicat in Monitorul Oficial OpANAF 7158/2024 privind raportarea informaţiilor conform art. 61.2 din Codul de procedură fiscală. citeste mai mult
Pe 09 ianuarie 2025 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea 331/2024 privind Codul silvic. Pentru livrările de masă lemnoasă și material lemnos realizate pe teritoriul României între două persoane înregistrate în scopuri de TVA se aplica taxarea inversa. alin. (2) lit. b) din Codul fiscal. citeste mai mult
Pe 09 ianuarie 2025 a fost publicat in Monitorul Oficial OpANAF 7045/2024 care modifica si completeaza Procedura privind cesiunea creanţelor bugetare datorate de debitorii aflaţi în procedura insolvenţei. citeste mai mult
Reglementarea conform careia operatorii economici care desfășoară activități în domeniul petrolului și gazelor naturale si care au realizat în anul 2024 o cifră de afaceri mai mare de 50 milioane euro, datorează în anul 2025 pe lângă impozitul pe profit, un impozit suplimentar pe cifra de afaceri în procent de 0,5% din veniturile obținute, prin citeste mai mult
Clienți























Testimoniale
Ultimele articole din blog
Mai merită să ai PFA? Află ce se schimbă pentru PFA-uri în 2025
Mai merită să ai PFA? Află ce se schimbă pentru PFA-uri în 2025 și care este impactul acestor modificări asupra activității freelancerilor. Ce se schimbă pentru PFA-uri în 2025? Majorarea salariului minim brut Majorarea salariului minim brut de la 3700 la 4050 de lei duce la majorarea CASS-ului (plafoanelor CASS), dar și a CAS-ului (plafoanelor CAS). Contribuții sociale: CAS și CASS PFA-urile vor plăti CAS și CASS după următoarele reguli: CAS (25%) pentru venituri sub 12 salarii NU se datorează CAS pentru venituri peste plafonul de 12 salarii (12 x 4.050 = 48.600 lei) se va plăti CAS în …
Citeste mai mult
Trecere de la PFA la SRL: când și cum?
Ai început o afacere ca Persoană Fizică Autorizată (PFA), dar cu modificările fiscale de la 1 ianuarie 2025 simți că este momentul pentru o schimbare? Poate fi utilă o trecere de la PFA la SRL în evoluția businessului tău. Află când este potrivit să faci această schimbare, care sunt avantajele unui SRL și cum poți realiza conversia de la PFA la SRL. Ce se schimbă pentru PFA-uri în 2025? 2025 vine cu o serie de modificări fiscale pe toate planurile pentru toate formele juridice, inclusiv PFA. Pe scurt, modificările fiscale care se aplică PFA-urilor: Majorarea salariului minim brut de la …
Citeste mai mult
Sistemul de taxare a PFA-urilor în anul 2025. Ce impact generează acesta asupra înmatriculărilor de PFA? Partea II
Pentru a izbândi prin tumultul de modificări lansate în spațiul antreprenorial este necesară conectarea permanentă la pulsul modificărilor. Menținerea constantă a interesului pentru aplicarea modificărilor legislative care apar cu o celeritate remarcantă. Anul 2025 nu scutește deținătorii de afaceri de o multitudine de schimbări de natură economico-financiară. Unele atât de dificil de gestionat de către micii antreprenori. Trendul ascendent înregistrat în ultimi ani cu privire la dispariția companiilor de pe tabla de joc a afacerilor, din punct de vedere a fenomenului de radiere a înregistrat valori de vârf în anul 2024, când sunt consemnate cele mai multe radieri de companii …
Citeste mai mult