
Consultanţă fiscal – contabilă
şi resurse umane
Creeză cont și testează-ne gratuit timp de 7 zile. Simplu și eficient!
Ultimele spețe
Situatie de fapt: Societatea construieste in regie proprie o cladire rezidentiala si deduce tva 19% la facturile primite pentru materialele de constructii. Proces verbal de terminare a lucrarilor: iunie 2024, in martie 2025 vinde constructia catre o persoana fizica cu tva 9% conf art 291 alin 2 lit m pct 3. Intrebare: In acest caz (a vanzarilor de locuinte ca parte a politicii sociale) societatea mai are obligatia ajustarii tva-ului? citeste mai mult
Situatie de fapt: Suntem o firma platitoare de TVA si am achizitionat de la PC Garage mai multe produse printre care se afla si 3 leptopuri (unul in valoare de 11763.86 lei si doua bucati in valoare de 7310.92 lei fiecare). PC Garage ne-a emis o singura factura, cu TVA de 19% pentru produsele de intretinere calculatoare si cu TVA 0% avand codul VATEX-EU-AE pentru cele 3 laptopuri (valoarea lor totala fiind de 26385.69 lei) pentru care va trebui sa facem taxare inversa. Intrebare: Va rog sa ne spuneti: – unde trebuie sa apara in jurnalul de cumparari achizitia acestor citeste mai mult
Situatie de fapt: Avem urmatoarele doua firme: • SRL X: impozit micro la 31.12.2024 cu asociatii Radu 20% si Ion 80% • SRL Y: impozit profit la 31.12.2024 (firma de consultanta) cu asociatul unic Ion 100% In SRL Y, avand salariat la 31.12.2024 si indeplinind si restul conditiilor pentru microintreprindere, Ion decide ca SRL Y va trece la impozit micro incepand cu 01.01.2025. Astfel, Ion il incurca pe Radu pentru ca SRL X va trebui sa treaca la impozit profit incepand cu 01.01.2025. In luna martie 2025, in SRL X care ar trebui sa treaca la impozit profit, se ia citeste mai mult
Situatie de fapt: O microintreprindere inregistrata in scop de TVA face o modernizare la o constructie, in anul 2019, avand contract de comodat cu proprietarul constructiei, persoana fizica, asociat unic al microintreprinderii. Societatea a dedus TVA la achizitia materialelor si dupa terminarea investitiei inregistreaza venituri din inchiriere cu TVA avand notificare la ANAF. In anul 2021 inceteaza activitatea de inchiriere continuand cu alta activitate si societatea ajusteaza si plateste TVA-ul dedus la achizitia materialelor, in valoare de 80.000 lei, corespunzator perioadei de ajustare ramasa dar investitia nu este cedata proprietarului, se suspenda doar inregistrarea amortizarii de la aceasta data. La citeste mai mult
Situatie de fapt: SRL, platitor de TVA si impozit profit a achizitionat un tractor in Decembrie 2018, din Germania, cu taxare inversa. In prezent se doreste lichidarea voluntara. Avem urmatoarele solduri: 1012 SC 200 LEI 1061 SC 40 LEI 1171 SD 979795.01 LEI 121 SD 66672.87 LEI 2131 SD 872067.70 LEI 2813 SD 872067.69 LEI citeste mai mult
Ultimele Alerte Fiscale
Pe 07 martie 2025 a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 8/2025 care modifica si completeaza Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi alte acte normative din domeniul sănătăţii. citeste mai mult
Pe 28 februarie 2025 a fost publicat in Monitorul Oficial OpANAF 247/2025 care aproba Procedura privind înregistrarea fiscală, la solicitarea notarilor publici, a persoanelor nerezidente care nu dețin cod de identificare fiscală în sensul art. 82 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. citeste mai mult
Pe 18 februarie 2025 a fost publicat in Monitorul Oficial OpANAF 206/2025 care aproba modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a D101 „Declaraţie privind impozitul pe profit“ şi D101 Grup fiscal „Declaraţie consolidată privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal”. citeste mai mult
Pe 10 februarie 2025 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea 10/2025 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2025. citeste mai mult
Pe 31 ianuarie 2025 a fost publicata in Monitorul Oficial OG 114/2025 care aduce modificari in domeniul ICAS petrol si gaze naturale. citeste mai mult
Clienți























Testimoniale
Ultimele articole din blog
Imaginea evolutivă a profesiei contabile în România. Care este trendul? 5 direcții de care trebuie să ții cont. Partea II
Episodul anterior a deschis calea dezbaterii unui subiect pus adesea sub umbră atunci când vine vorba despre viitorul profesiei contabile și a profesionistului contabil. Este vorba despre principalele direcții cu influență semnificativă asupra conturării profilului profesionistului contabil în viitor și a traseului general urmat de către profesie. În prima parte a episodului, am discutat despre …
Citeste mai mult
Imaginea evolutivă a profesiei contabile în România. Care este trendul? 5 direcții de care trebuie să ții cont. Partea I
După data de 25 a lunii, atunci când îndeplinirea obligațiilor declarative reprezintă o prioritate fundamentală pentru profesionistul contabil, considerăm oportun să descrețim frunțile tensionate de stresul gestionării implementării paradigmelor inovative digitale și cu alte aspecte de interes pentru domeniu, în afara celor legate de practica financiar-contabilă și fiscală. Unul dintre aceste aspecte, de care contabilii …
Citeste mai mult
REGES-ONLINE: Digitalizarea Registrului General de Evidenta al Salariatilor in Romania
In contextul transformarii digitale si al necesitatii de modernizare a sistemului de evidenta a relatiilor de munca, Ministerul Muncii a pus in dezbatere publica Hotararea privind implementarea Registrului General de Evidenta a Salariatilor in varianta online – REGES-ONLINE. Aceasta initiativa, sustinuta prin fondurile Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), are drept scop simplificarea si eficientizarea proceselor administrative legate de angajati si angajatori. Context si necesitate Actualul sistem REGES/Revisal, utilizat pentru evidenta salariatilor, a devenit depasit din punct de vedere tehnologic. Principalele probleme identificate includ infrastructura hardware si software invechita, dificultati in operarea locala a sistemului, necesitatea deplasarilor la inspectoratele …
Citeste mai mult