
Consultanţă fiscal – contabilă
şi resurse umane
Creeză cont și testează-ne gratuit timp de 7 zile. Simplu și eficient!
Ultimele spețe
Situatie de fapt: SRL en-gros comercializeaza materiale pentru instalatii electrice (nu este producator si nici importator direct). Taxa de timbru verde este evidentiata prin cont 447 analitic distinct atat la cumparare cat si pe facturile de vanzare. Intrebare: Acest comerciant are obligatia de a intocmi ceva declaratii pentru taxa de timbru verde? Din lege inteleg ca doar importatorii si producatorii ar trebui sa aiba un contract cu firme OIREP si sa verse taxa colectata, corect?! citeste mai mult
Situația de fapt: Un asociat unic si administrator isi deconteaza pe firma factura de servicii medicale-proteza ortopedica. Firma are salariati, dar el nu mai este salariat. Întrebare: Este deductibila aceasta cheltuiala din punct de vedere al impozitului pe profit si al altor impozite? citeste mai mult
Situatie de fapt: P.F.A. a depus declaratia unica in luna 08/2021 in care a estimat venituri pentru anul 2021, la care s-a calculat impozit, CAS si CASS. Deoarece nu a realizat veniturile estimate, in anul 2022 a depus declaratia unica in care a declarat “0” venit realizat pentru anul 2021, a omis sa depuna declaratie rectificativa pentru anul 2021 pana la 31.12.2021. P.F.A.-ul a fost radiat la O.R.C. in luna 02/2022. ANAF emite Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii (dobanzi si penalit.de intarziere) pentru debitele (CAS si CASS aferente declaratiei unice) calculate la veniturile estimate pentru anul 2021. Intrebare: Deși citeste mai mult
Situatie de fapt: Intenționăm să importăm implanturi dentare, bonturile dentare și dorim să știm dacă, la momentul vânzării, trebuie să aplicăm TVA sau dacă acestea au un regim fiscal special din perspectiva Ministerului Sănătății sau a legislației medicale. Întrebare: Vă rog să-mi confirmați care este regimul fiscal aplicat pentru implanturile dentare. Aceste produse sunt purtătoare de TVA sau beneficiază de scutire? citeste mai mult
Situația de fapt: O societate care desfasoara activ de arhitectura angajeaza salariati pe perioada nedeterminata pe perioada anumitor proiecte sau lucrari primite. Se stabileste initial o perioada in contract insa daca acel proiect se prelungeste se face act aditional la perioada contractuala. Întrebare: In reges se inregistreaza actele aditioanale de modificare perioada determinata avand in vedere ca in aplicatia revisal perioada de sfarsit de contract nu s-a inregistrat ca este exceptie? citeste mai mult
Ultimele Alerte Fiscale
Prin OUG nr. 70/2024 a fost implementat sistemul RO e-TVA, în cadrul căruia una dintre etapele esențiale constă în întocmirea de către autoritatea fiscală a unui model de decont precompletat al TVA, cunoscut sub denumirea de P300. citeste mai mult
OUG nr. 52/2025 se adresează în principal instituțiilor publice și ordonatorilor de credite, însă conține și o măsură de natură fiscală care vizează în mod direct persoanele fizice ce aplică regimul special de TVA pentru agricultori citeste mai mult
Ordinul Ministerului Muncii nr. 2143/2025 prorogă termenul până la care angajatorii trebuie: să solicite accesul în platforma REGES ONLINE; să transmită în registru toate datele contractelor individuale de muncă active la momentul accesării registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic actual (Revisal). citeste mai mult
Actul normativ analizat vine în completarea Codului muncii cu următoarele dispoziții: Părinții salariați care au în întreținere copii în vârstă de până la 18 ani încadrați în grad de handicap beneficiază de 8 zile pe lună de muncă la domiciliu sau în regim de telemuncă. Excepție fac situațiile în care serviciul nu permite munca la citeste mai mult
Ordin pentru aprobarea Procedurii privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura citeste mai mult
Clienți























Testimoniale
Ultimele articole din blog
Legea contabilității în esență. 16 aspecte de reținut pentru antreprenori
Atunci când vine vorba despre modificările legislative din sfera contabilității sau fiscalității, cei mai mulți antreprenori stau deoparte, crezând că aceste aspecte nu intră sub responsabilitatea lor. Unii dintre ei se simt deja oricum destul de presați de o serie de termene limită pe care trebuie să le respecte raportat la digitalizarea fiscală a companiei lor pentru a se mai concentra și pe alte aspecte dificil de pătruns și solicitante raportat la ralierea la conformarea legislativă. Reticența acestora este destul de crescută și din cauza dificultății de interpretare a unui astfel de act normativ din sfera financiar-contabilă. Este destul de …
Citeste mai mult
Instanța supremă: Interdicția de concediere când salariatul se află în concediu medical
Potrivit unui comunicat de presă de pe site-ul instanței supreme (www.iccj.ro), la data de 29.09.2025, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a luat Decizia nr. 19/ 29.09.2025 privind un recurs în interesul legii în materie civilă( dreptul muncii), decizie pe care o considerăm de interes pentru cititorii noștri. Astfel, prin Decizia nr. 19/ 29.09.2025 în dosarul nr. 1469/1/2025 Completul competent să judece recursul în interesul legii în materie civilă a admis recursul în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curții de Apel Craiova și, în consecință, a stabilit că: În interpretarea și aplicarea unitară a dispozițiilor …
Citeste mai mult
Buletin legislativ. Formularul 800. La ce se referă și care sunt principalele aspecte de care trebuie să ții cont
Apariția sistemului de facturare electronică RO e-factura s-a dovedit a fii o etapă de maturizare antreprenorială pentru fiecare deținător de afacere. Multiplele provocări asociate utilizării sistemului au determinat antreprenorii și utilizatorii să se raporteze la situații unice în moduri distincte. O abordare care este comună mediului legislativ autohton. În spatele scenei principale a derulării procesului de transmitere și primire a facturilor prin intermediul sistemului stau o serie de situații alambicate care nu sunt însoțite de un manual de adresare corectă. Pe scurt, realitatea practică a utilizării sistemului ridică o serie de provocări pentru utilizatori, situații cu un grad diferit de …
Citeste mai mult