Consultanţă fiscal – contabilă <br>şi resurse umane

Consultanţă fiscal – contabilă
şi resurse umane

Creeză cont și testează-ne gratuit timp de 7 zile. Simplu și eficient!

Ultimele spețe

Situatie de fapt: O societate platitoare de TVA in Romania achizitioneaza auto sh din UE, pentru care aplica regimul special de TVA. Masinile sunt aduse pe roti. Administratorul societatii alimenteaza masinile cu combustibil din UE. Unele din bonurile fiscale de combustibil au codul fiscal al furnizorului de combustibil; unele bonuri fiscale nu au codul fiscal al furnizorului de combustibil. Intrebare: Va rog sa ma indrumati cu inregistrarea in contabilitate si in D300 si D390 a celor 2 tipuri de bonuri fiscale. citeste mai mult

Situatie de fapt: O societate plătitoare de TVA subînchiriază o clădire compusă din două corpuri, imobil pe care îl deține în chirie de la o fundație înregistrată în scopuri de TVA, care facturează chiria trimestrial, cu TVA. Unul dintre corpurile clădirii, pentru care se analizează posibilitatea facturării fără TVA, este destinat activităților de birou. Întrebare:  citeste mai mult

Situatie de fapt: O microintreprindere din Romania cu asociat unic, cu activitate de fornetti si IT, in anul 2025 depaseste cifra de afaceri de 100.000 euro urmand ca din anul 2026 sa treaca la impozitare pe profit. In noiembrie 2025 cedeaza 75% din partile sociale, mamei sale, urmand ca el sa-si deschida un alt SRL citeste mai mult

Situație de fapt: O societate achizitioneaza un teren de la persoana fizica, peste o perioada de timp – 3 ani, il vinde. Întrebare: Societatea este platitoare de TVA, care este tratamentul fiscal? Cand se vinde, se colecteaza TVA? Care este monografia contabila la achizitie? Ce alte aspecte cu impact contabil și fiscal trebuie sa avem în vedere? citeste mai mult

Situația de fapt: PF cu cod de TVA PF cu cod de TVA, a dedus TVA la construirea unui imobil. Acum doreste sa il dea cu Contract de comodat unei firme (unde este si asociat), platitoare de TVA. Firma respectiva il va putea subinchiria, la diverse persoane fizice si juridice, incasand chirie lunara. Întrebare: Cum citeste mai mult

Ultimele Alerte Fiscale

OMFP nr. 1823/2025 intră în vigoare în data de 12 noiembrie 2025 și actualizează contul în care se achită amenzile contravenționale aplicate persoanelor fizice. citeste mai mult

OpANAF nr. 2430/2025 aprobă procedura de înregistrare fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, pentru contribuabilii care nu și-au îndeplinit obligația de înregistrare fiscală conform legislației în vigoare citeste mai mult

Actul normativ analizat reglementează plafoanele privind valoarea achizițiilor și livrărilor intracomunitare de bunuri, de la care un operator economic are obligația depunerii Declarației Intrastat în anul 2026 citeste mai mult

Ordinul OpANAF nr. 2420/2025 transpune, din punct de vedere procedural, prevederile OG nr. 22/2025, care reglementează: Noul plafon al cifrei de afaceri pentru scutirea de TVA; Noile proceduri privind înregistrarea în scopuri de TVA. citeste mai mult

Prin Legea nr. 141/2025 au fost introduse modificări semnificative în domeniul TVA, dintre care amintim: Majorarea cotei generale de TVA la 21%; citeste mai mult

Clienți

Testimoniale

Ultimele articole din blog

Minighid de supraviețuire a antreprenorului în anul 2025. Între paradigme fiscale și reforme financiar-contabile consistente. Abordare comprehensivă raportat la tranziția companiilor spre paradigma RO e-factura. Premise pentru asigurarea liniarității implementării. Episodul III

Nevoia de îndrumare a antreprenorilor moderni în contexte economice extrem de dinamice este tot mai acută. În acest cadru nu mai este suficientă o informare autonomă, ci se impune colaborarea cu o serie de specialiști în vedereaconturării celui mai potrivit ghid de supraviețuire antreprenorială. Doar în această manieră, antreprenorii moderni pot să obțină ,,arsenalul necesar” pentru a face față tuturor modificărilor digital-fiscale care propun reformarea modelelor de afaceri. Una dintre cele mai complexe modificări digital-fiscal cu care mediul de afaceri se confruntă de o perioadă semnificativă de timp este implementarea sistemului RO e-factura. Nu este cea mai complexă, însă prin …

Citeste mai mult
Botar Claudia-Florina
Instanța supremă despre concedierea nelegală. Obligațiile angajatorului

Potrivit unui comunicat de presă de pe site-ul instanței supreme (www.iccj.ro), de dată relativ recentă, adică la data de 20.10.2025, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a pronunțat Decizia nr.  362/20.10.2025 –o decizie privind dezlegarea unei chestiuni de drept în materie civilă (dreptul muncii), decizie pe care o considerăm de interes pentru cititorii noștri.           În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 80 alin. (2) şi art. 274 coroborate cu cele ale art. 8, art. 17 alin. (3) lit. g) şi art. 40 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, …

Citeste mai mult
Mădălina Mihaela Moceanu
Minighid de supraviețuire a antreprenorului în anul 2025. Între paradigme fiscale și reforme financiar-contabile consistente. Abordare comprehensivă raportat la tranziția companiilor spre paradigma RO e-factura. Premise pentru asigurarea liniarității implementării. Episodul II

Cu toții cunoaștem faptul că, uneori nu este suficient să deții informația fără a avea și instrumentele necesare în vederea asigurării aplicabilității eficiente a acesteia. Pentru a completa armonios aspectele legate de facilitarea implementării fenomenului RO e-factura la practica afacerilor autohtone, vom oferi un exemplu privind modul în care poți să oferi răspunsuri chestionarului, în așa fel încât procesul de racordare la modernitatea paradigmelor digitalizării să fie mult mai ușor de asimilat de către toți factorii decizionali ai companiei tale. Repere generale privind implementarea sistemului RO e-factura pe baza chestionarului de evaluare propus. Frânturi din viața afacerilor moderne. Adresarea punctuală …

Citeste mai mult
Botar Claudia-Florina
Top